CANTIK CANTIK CANTIK

Sunday, August 14, 2011

ramadhan is coming, perot pon meragam..

heyy2..welcome lg..urm,,ramadhan dh lame dtg kan ?? hahaha..so mcm biaselah perot comel aku nie nk kne biasekan kosong sekejap..yelah,,aku en ade gastrik..same like my dad..aku rase aku mewarisi my dad lah..tak tawu kenape..my dad already gone in 2009..mse aku form 1 lg..sbb sakit kanser kelenjar dkt bahagian tengkuk..lps tu merebak ke kepala..after operate kt citu,,koma beberapa hari dkt wad ICU then dah kritikal transfer kt wad CCU plak (critical punye wad) pastu meninggal..mmg banyak kenangan aku bersamenye..takkan ku lupa sampai bila2..hurm, aku nk cite pasal pwot comel aku nie..(haha ayat my ex)urm,, sudah le..hehehe..tak de lah perot aku nie setiap kali tibe je ramadhan mesti nk memberontak..mesti nak agresif..haih,,naik penat aku melayannye..kdg2 menangis pon ade gak..keh3 .. sbb cakit gile doww..aku nie dah la lemah gile2 bab kesihatan perot nie..tu kelemahan aku..(kate dato' dr.Hj Muhd Fadzilah bin Kamsah)hurm,, untong aku dpt jumpe die..ngehhehe.. ^_^ ..huh, mse thn lepas aku pitam dkt bazaar ramadhan sbb angin gastrik nie punye pasal la..jadilah aku princess sekejap kt citu coz ade sowg laki angkat aku mcm princess lalu kt sekeliling owg ramai..semua org pandang kat aku time tuh..hadoiyy, malu pulak aku bile pker blek..hahaha..adik aku kate aku comel time tu..muke mcm puteri dlm cite "sleeping beauty" hahhahaha..comel ark?? ngeh3..tu ar kuadd bace cite dongeng..sampai aku pon die andaikan mcm tu..tp nacib bek comel fluss sweet..hihihi..ngengade plak aku..ha tuhh mse taon lepas..thn nie plak aku kne angin gastrik jugak..aku muntah2..2 hari plak tuh..tak boleh blah betol lah..aduduhh..sakit kepala, sakit perot, sakit tekak pon ade..fluss plak lagi saket bdn..hahh!! hamekkkau !! kene bertimpa2..juz disebabkan angin gastrik yg melanda perot aku..dah tawu terperangkap kt citu,, meragam + memberontak + agresif plak tuh = aku yg sakit menggila-gila sampai nak menangis..eishh,, destroy mood aku jer nk p terawikh time tuh..ha lupe nk ckp..aku muntah2 tuh time lepas bkk puase..hurm,, dah mcm tuw setiap kali nk bkk puase jew msti aku tade selere nk mamam..sbb selere takde..mkn cikit jea, ta boleh mamam bnyk2 sbb angin manyak dlm pewot comel nie..tak boleh belah aku rase senak gle kt pewot nie cmpai nk pecah auw..mcm dlm iklan eno halia tuhh,,perot bnyk angin cmpai nk pecah..hahah!! dulu yela dok tergelak2 tgok iklan tuh..tp skg dah kne..hahah !! tawu dah pe rasenye..hurm..thn nie, alhamdulillah aku juz kene suntik 2 or 1 kali jea..tu pon juz sbb angin gastrik yg dah terokk and injection utk stage form 3 punye..kalau nk ikotkan, thn lepas ag manyak lorh..3 kali kott rasenye..urm mse awl thn inject sbb msk wad kne operate appendix..dah bape bnyk cecair dh msuk dlm bdn aku nie..lpas tuh time bln pose kne inject sbb angin gastrik..same arh ngn thn nie..pastu amek darah utk wat ujian talasemia..alhamdulillah, gen aku sihat..and pastu aku tak ingt dah..tp ade lg ar..bnyk ouh..setiap kali pg hospital az-zahrah, bangi tu jer msti kene inject..hadoyy..sampaikan aku tgok jarum pon juz sebelah mate jea..kelip mate dah kne suntik..hurm dah lali ouh..mle2 mmg sakit, tp dah bnyk kali kne inject saket apenye..tak rase pape pon..well, tulah hidup aku..thats y aku kate aku mcm mewarisi my dad jea..yelah, my dad pon bnyk kali kne inject then masuk wad..aku alwayz teman beliau..aku taw lah kan..kdg2 mkanan kt hospital tuh yg my dad tak selere nk mkn, aku yg jd pelahapnya..hahaha yelah..membazir jea kan kalau tade sape yg nak mkn..kalau kt hospital swasta en boleh pilih menu ape nk mkn en..ha so aku yg jadi pemilihnya..aku yg pilih, aku yg mkn..hahaha..aku taw kenape pesakit kt hospital tanak mkn mknan hospital..sbb mkanan hospital tak sedap..kurang lemak,kurang garam,kurang sedap..sumenya kuranglah..tp kalau bkn pesakit, mkn jea kan..kire ape, lahap jea lah kan..hahaha..biaselah, selere org sakit ngn org tak sakit nie lain..lidah tak same lorh..

created by : lovely_gurl@iyka.hamran <3saranghea

2 comments:

  1. akak.. hayyyeeeee.. ensem x yg angkat akak mase tuhh?? haha.. soriii.. :d haha.. mase tu akak ngn wani je kee?? and kenapa farihah x tau yg akak pon ade gastrik skali ngn farihah?? hehe

    ReplyDelete
  2. haha..farihah pon ade gastrik gak kea??adoiyy penatkn nk melayan kerenahnye..hehehe..akak tak taw ensem kea tak..hurm..

    ReplyDelete